Zitten kijken en kijken naar je foto's. Het ding waar ik op vastloop is dat de takken van onderen zo kaal zijn
. Als je een mooie tapsheid wilt krijgen moet die hele grote tak er uit. Echter, dis is onderdeel van een soort viersprong: Aan de basis heb je 3 zijtakken en een hoofdtak. Alle vier hebben ze de eerste 10cm oid geen loof zitten. Dus als je dit boompje reduceert tot de drie zij-takken, heb je nog steeds vrij weinig om mee te werken.
Ik heb met photoshop even het loof van de hoofdtak weg gehaald. Dan komt al snel een beeld naar boven, wat weliswaar niet zo vaak voor jeneverbes wordt gebruikt, maar vaker voor loofbomen. Namelijk dat van een soort bezem-stijl.
Denk ik in de richting van deze 18cm hoge shohin van Kempinsky:
bron
. Let op, als je naar de bron gaat, bedenk wel dat de meeste jeneverbessen een stuk groter zijn dan wat jij nu hier hebt.
Voorbeeld:
Of dit echt gaat passen met de plant die jij daar hebt, kan jij het beste inschatten; Ik heb geen 3D boom
. Overigens: De tak links kan je ook als enige overhouden. Daar wat beweging in brengen (Dus: In bochten buigen) en daar evrvolgens de hele kroon op gaan beaseren).
Ik zou de boom obverigens lekker in deze grote pot laten staan terwijl je ermee bezig bent. Dan kan de boom snel groeien en herstellen van welke schate je hem toebrengt ;D