... er gaat steeds wat fout als ik iets wil posten, hierbij mijn verhaal even overnieuw. foto's zet ik even apart.
Hey Bonsaiempire!
Eerst zal ik me eens even voor stellen: Frank van der Velde, uit Sneek.
Ik heb al wat vragen gesteld over mijn boompjes, toch wou ik ze hier even laten zien. Aangezien mijn boompje nu al 2 maanden in huis staat en leeft.
Ik zocht ook al wat naar een bonsai vereniging ergens in Friesland, iemand ideeën?
Carmona
Dit boompje heb ik gekregen op mijn verjaardag (dec 17), was al een tijd lang fan van bonsai maar nog nooit geweten dat je ook gewoon in een tuincentrum bonsai boompjes kon kopen. Met mijn zusje naar het tuincentrum geweest en dit boompje gekocht:
Foto 1
Dit boompje heb ik 2-3 weken tot rust laten komen, veel op forum gelezen en las dat het beste was om je boompje na aankoop snel te verpotten. Wou graag ook meteen een nieuw potje + akadama en kuryi dit heb ik gekocht op bonsaiempire. mijn boom ik volle akadama gezet met een beetje kuryi.
Foto 2
Ik zag mijn boompje snel achteruit gaan blaadjes vielen eraf. misschien kwam het door de snelle verandering van grond, maar 2-3 weken later heb ik mijn boompje toch weer snel verpot in andere grond hij staat nu in 10% akadama 10% kuryi en de rest bonsai potgrond gekocht bij de Ranzijn. Zie dat ie weer groenere bladeren krijgt en niet meer zo hangen
hopen dat hij het zo volhoud
foto 3
Een week terug ben ik maar weer eens een kijkje gaan nemen in de Ranzijn daar zag ik een mooie Ficus en een Ulmus. De Ficus leek mij eigenlijk gewoon een leuk boompje om ook te hebben had niet zoveel meerwaarde, aangezien het een makkelijke boom was om te verzorgen dacht ik deze neem ik ook maar mee.
foto 4
De Ulmus is volgens mij nog erg jong, maar had al wat bloei. Zelf vind ik de stam niet zo mooie vorm hebben maar dacht hier kan ik wel wat mee proberen. misschien een stekje van maken? en/of lekker laten groeien en kijken wat hij gaat doen.
foto 5
Altijd leuk om iets te delen
En misschien hebben jullue ook een leuk idee met mijn ulmus?
Gr,
Frank