de totaalfoto is momenteel de voorkant. het idee hierbij is een moyogi maar kan nog veranderen naar bunjingi.
van snoeien weet ik dat die onderste twee takken op gelijke hoogte staan maar ik wil deze nog niet knippen om het boompje niet teveel stres te geven. met tijd gaat die rechtertak zeker weg. de bedoeling is zelfs dat alle dikke takken die nu zichtbaar zijn nog geknipt worden. hier heb ik natuurlijk nieuw loof voor nodig dat hopelijk volgende zomer zal groeien.
van bedrading vond ik het niet nodig om alle takken te bedraden want het is toch nog een boom in training en juiste styling (bedraden) vind ik niet zo nodig. belangrijker is nieuw loof waar ik mettertijd mee kan werken.
@alpine: het voetje heb ik al blootgelegd, is te zien op detalfoto van de stam. natuurlijk is deze nog niet verpot en weet ik niet met zekerheid wat er onder de grond zit. dit zien we volgend jaar wel.
een betere foto zal ik kunnen nemen als het eens mooier weer is want als ik thuis kom na mijn werk is het al donker aan het worden, dus geen scherpe foto's
ps: thx voor de info dea, dit wist ik niet van jins. heb natuurlijk nog nooit een gemaakt.
thx for reply's
grtjs