Hallo,
Ten eerste, een heel erg mooie boom!
Azalea's zijn toch wel een van mijn favorieten en ik heb er zelf onlangs twee gekocht.
Een van marktplaats, met al een hele leuke basis, helaas nog niet in bloei gezien.
De andere vorige week als struikje, waar ik nog een keer iets van wil gaan maken.
Mijn schoonmoeder heeft onlangs in Grashoek bij de Bonsaistudio een mooie azalea gekocht, deze is ook mooi in plateaus verdeeld en staat nu lekker te bloeien.
Wat ik zelf een probleem vind is dat ik geen idee heb hoe deze gesnoeid moeten worden. Als ik de boom bekijk dan valt me op dat er als het ware uit de oude trosjes balderen, nieuwe takjes komen met bladeren. Als ik die dus inkort dan knip ik het nieuwe groen weg en blijft het oude over, dit kan niet de bedoeling zijn.
Als ik nu op internet ga zoeken, dan vind ik vvooral veel over struikjes die tot bonsai gemaakt worden, maar niet echt hoe het onderhoud gedaan moet worden.
Het enige nuttige aan info dat ik gevonden heb is dat deze het beste net na de bloei gesnoeid kan worden, omdat de nieuwe knoppen voor volgend jaar al vroeg gevormd worden en je deze dan wegsnoeid.
kan iemand dmv een foto, schets of filmpje laten zien waar deze nu werkelijk gesnoeid dient te worden?