Vorig jaar heb ik een plastic draaischijf besteld bij bonsaiwinkel.nl als hulp bij het verpotten en bedraden. Al bij aankomst was één van de rubberen voetjes eraf (lag los in doos), maar voor de €15 die ik ervoor heb betaald had ik weinig zin om het retour te zenden. Er viel wel mee te leven. Maar na een aantal malen gebruiken begon het ding me toch tegen te staan. Zwaardere potten kan je er niet op zetten (logisch, het is immers maar plastic) want hoe zwaarder de pot, hoe meer als dat het ding aanloopt. Sommige potten die ik gebruik steken nèt een eindje over wat het geheel wat wiebel maakt, helemaal met dat voetje dat mist. Dus toch maar weer op zoek.
Nu vond ik op een onwaarschijnlijke plaats een draaischijf voor hetzelfde geld. 5cm groter dan m'n oude draaischijf, gegoten voetjes ipv opplakexemplaren, en kogelgelagerd. Er wordt beweerd dat je er tot max 150kg op kan plaatsen. Niet dat ik dat nodig heb, maar een wat zwaardere pot is dus geen probleem. Heb zojuist de proef op de som genomen en ben er met m'n 72kg op gaan staan. Draait goed, hoor! Wheeeeeee!
Voor degenen die hier ook interesse voor hebben:
http://www.beugelmaxx.nl/tv-meubels/draaischijf.html
Mvg,
Tiger313