Beste Yahookoi,
rigida verpot ik nu nog niet, ergens eind maart begin april meestal, maar zoals ik al zei in vorige posts, je moet niet naar de datum kijken, maar naar de boom en het weer.
Als hij actief wordt en begint te groeien is het voor mij de juiste tijd.
Welk grondmengsel is persoonlijk. Ik gebruik voor deze soort 50% acadama en 50% Kiryu.
Maar zoals LB zegt, de ene zegt dat dit het is, de andere zegt, neen, dit of dat moet er in. Maak zelf je keuze ook een beetje.
Welke pot is voor mij nog niet aan de orde, van deze plant moet eerst nog een pré-bonsai gemaakt worden. Gewoon een ruime pot waarin hij goed kan groeien.
Dit gezegd zijnde, nog even een opmerking over je reactiegedrag.
Je verwijt de forumleden dat ze niet reageren ondanks 26 keer bekeken, velen zitten hier op het forum om te leren uit de geplaatste posts, ze achten zichzelf niet rijp om advies te geven omdat ze zelf nog zoekende zijn.
Je reageert wel erg ongeduldig mag ik zeggen. Ikzelf heb 2 dagen niet naar het forum kunnen kijken, terwijl ik anders vrij snel reageer.
En als we dan toch bezig zijn, toen ik op vraag van Tom, mijn bonsipotten heb gepost heb je mij een persoonlijk bericht gestuurd met vragen, waarop ik direct terug heb geantwoord. Maar dan heb ik niets meer van je gehoord op dat bericht, geen bedankje, geen reactie, ...De pot verwijt de ketel tot........
Misschien eens in de spiegel kijken zou ik zeggen.
Groeten Luc.