Panda schreef : Deze lijkt me bv wel potentie hebben:
Al zal het bij deze ook jaren duren om klein te maken.
Dit is mooi materiaal inderdaad. Oppotten, goed vast zetten aan de pot (Ik gebruik spandraden van de takken naar de potrand bij dit soort materiaal). En dan 2 jaar laten herstellen. Het eerste jaar is kritisch. Bij mij gaan ze niet in de volle zon, en het loof veel bevochtigen waarbij je moet oppassen dat de pot niet elke keer water krijgt..
Je zou voor deze nu al moeten gaan nadenken over hoe je er mee verder wilt. Je kan hier heel mooi loof zoals bv ittoigwa of Blaauw er op enten. Mocht je dat willen kan je nu alvast een of enkele jonge planten zoeken en eventueel via stek vermeerderen zodat je over een paar jaar veel ent materiaal hebt. Voor de takken nu niet ver inkorten, zodat je later mogelijkheden hebt om met doodhout wat te doen.
Veel jeneverbessen maken weer jong loof in de oxels van takken als de boom gezond is. Gezond is niet puur het in leven zijn, maar het aanmaken van runners, groeipunten die met grooit tempo verlengen.
Panda schreef : Deze heb ik van de week gepot:
Ik heb juist die onderste lange takken er af gedaan en dan zie ik er eventueel een semi-cascade in.
Kan er niet veel van zien, maar ik wordt er niet heel warm van