Even uit mijn voedingstabellet gehaald, van wat er in zit:
Dit zijn de voedingsstoffen van koemestkorrels N2,5 P1,4 K1,5 mg0,6 ca0,6 (dus weinig verbranding kans)
Zit dus wel wat in maar in lage dosis, daarom een paar handjes voor zo'n boom, dan wordt de dosis ook hoger. Heb je het wel eens in de tuin gebruikt, en het resultaat er van gezien? Ik vind het niet eens heel veel verschillen met verpakkingen wat specefiek voor een bepaalde plant is afgesteld. Al ruik je aan die verpakkingen ruik je ook koeienpoep, alleen wat hoger geconcentreerd. ecostyle/dcm/pokon ruiken allemaal zo, in iedergeval de verpakkingen die ik destijds gekocht had.. (Niet de aldi koemest emmers, dat ruikt naar grond en gras, dat is gewoon troep, misschien wordt dat wel meer gezien als bodemverbeteraar)
Ik zou voor de universele mest gaan, alles voedingsstoffen op redelijk zelfde niveau.
Eind september de 5-6-13 (hogere kalium om winterhardheid te verhogen)
Maar goed bemesting is iets waar iedereen zijn eigen ervaringen mee heeft gehad.
edit: Koemest gebruik ik trouwens niet voor de bonsai's in pot. Die giet ik altijd met vloeibare mest, elke keer als ik water geef.