Het was maar een bedenking...
Ik begrijp alle precessen die plaatsvinden niet volledig (met elke vraag en antwoord ietsje meer). Maar als je het zo uitlegt, is het duidelijk dat dit geen goed idee is.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder mogelijk het lijkt om deze acer in mijn toekomstig terras in te planten.
Als ik hem een kans wil geven, moet ik een kluit van pakweg een meter doorsnede meenemen. Deze ga ik nooit achteraan mijn tuin krijgen, aangezien ik er niet met een aanhanger in kan.
Als ik daar toch iets op vind en hem op de juiste plaats krijg, zal ik er dit jaar nog mijn terras rond leggen. Stel dat hij het dan toch niet zou halen, zit ik met een gat in mijn terras. Ok, dan kan ik er iets anders in zetten, maar dat was niet de bedoeling.
Daarop had ik nog een bedenking: zou het mogelijk zijn om hem te laten aanslaan in een gigantische 'trainingsbak'? En dan, net zoals bij een bonsai, het wortelstelsel de komende jaren te verfijnen en te verkleinen op hem uiteindelijk in een kleinere bak te krijgen met een zo licht mogelijk substraat.