Dit bericht is naar Sjors boomschors toe , kan in privé geen berichten sturen ( andere mogen zeker ook antwoorden )
ik heb dus een week geleden nog een laatste verpotting gedaan met een gevonden boom ( yamadori , nog niet in blad )
nu had ik bonsai grond mix van de bonsai shop gekocht en dit gemengd met de helft Akadama, nu zit er in die grond mix heel organische grond in , potgrond en dergelijke. mijn stronk heeft nog geen knoppen aangemaakt hij zit in de bak gevuld met akadama en die bonsai grondmix die dus voor binnen bonsai schijnt te zijn. ook heeft hij een doorschijnende plastic zak over de stronk voor dus vochtig te houden en een dikke laag vers gevonden veen mos over het oppervlak van substraat voor de wortels te beschermen. nu heb ik vorige week 5 L kiyru en 14 L akadama besteld die dat deze week zou moeten toekomen. nu is de vraag gaat ie knoppen aanmaken in de semi luchtige grond of kan ik eventueel nog de kiyru en extra akadama voorzichtig bijvoegen om de grond luchtiger te maken? de boom heeft nog geen knoppen aangemaakt en staat nu al een week in de schaduw.
groeten BB