Hallo iedereen,
Ik heb me net geregistreerd op dit forum. Ik ben ook nieuw op het vlak van Bonsai. Ik heb in de zomer (september) een erg mooie ficus ginseng (bevestiging van de soort is welkom) gekregen van mijn vriendin omdat ik zo gefascineerd was door bonsai.
Nu sinds kort merk ik kleine witte beestjes op de boom, en ook witte slijmerig stoffige plekjes. Ook onder het mos heb ik net dergelijke vieze dingen ontdekt (zie foto in bijlage). Een foto van de beestjes heb ik niet (te klein), ik haal ze er ook altijd af als ik ze zie. Ze zijn super klein, wit/licht grijs, een klein schildje en pootjes.
Ik heb hier op het forum al wat opgezocht maar vind niet direct iets gelijkaardig. Ik ben wel van plan om pesticide te gebruiken. Maar omdat ik zeker wil zijn dat ze weg zijn, en het hier ook heb gelezen, wil ik hem verpotten denk ik.
Dan ben ik zeker dat alles weg is denk ik?
Hierbij heb ik echter enkele vragen. In bijlage heb ik een prentje gezet met verschillende producten uit de webshop die ik denk nodig te hebben.
Ik zou dan de Bonsai aarde loof 2L gebruiken, is dit geschikt voor mijn bonsai? En mag ik die dan gewoon mengen met die Vaste Bonsai mest mix?
Voor afwerking zou ik dan bovenaan een laagje Akadama leggen. Dit wordt zo gedaan denk ik?
Ik wou dan ook ineens een nieuwe pot kopen. Zo een lage heb ik altijd al leuker gevonden, meer bonsai-achtig. Die linkse vind ik echt super mooi, maar is deze niet veel te groot voor mijn klein boompje? En om binnen te zetten...
Sorry voor de vele vragen. Ik ben nog erg onzeker over de dingen en wil het direct juist doen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Met vriendelijke groeten,
Laurens
PS: Het topic had ook bij "Ziekten en insecten" kunnen staan. Maar de meeste vragen gaan toch over het verpotten.