Onderwerp:

Acer palmatum alvast inkorten of wachten tot de zomer 2 weken 6 dagen geleden #97513

• Acer
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedeavond,

Volgende maand volg ik een beginnerscursus bonsai. Ik ben alvast een aantal planten aan het verzamelen om nadien mee te werken. Daar zit een jonge acer palmatum osakazuki bij. Ik ben van plan om de eerste echte snoei pas uit te voeren in de zomer (als ik meer kennis en materiaal heb), maar ik vroeg mij af of het aan te raden was om hem nu alvast een stuk in te korten, zodat hij in het voorjaar meer zijscheuten ontwikkelt.

Alvast bedankt voor jullie advies

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer palmatum alvast inkorten of wachten tot de zomer 2 weken 6 dagen geleden #97514

• JosvanE
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 11
Goede avond Acer,

In dit geval is een foto van de boom wel handig. Dan kunnen we beter meekijken wat verstandig is en wat niet.

In de regel durf ik met Acers wel grote wonden te maken nu de boom helemaal in rust is. Even goed afdekken met wondpasta is dan wel prettig. Als je het in het voorjaar doet gaat ie bloeden en dat kan hem fataal worden. In de zomer kan altijd, want dan genezen wonden het snelst. Hoop dat je daar wat aan hebt.

Groeten,
Jos

Acer palmatum alvast inkorten of wachten tot de zomer 2 weken 6 dagen geleden #97517

• Acer
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
De foto is blijkbaar niet meegekomen bij het eerste bericht. Dus nu een tweede poging. Het gaat over een plant v an ongeveer 130 cm.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren