Onderwerp:

Hoe kan ik mijn Bonsai het beste snoeien? 5 maanden 4 weken geleden #97178

• Mirjam94
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, ik heb thuis al jaren een bonsai in pot. Helaas hebben wij deze nooit echt goed bijgehouden. Ik zou hem graag weer wat mooier in vorm krijgen en want meer kleinere bladeren ipv veel grote. Hebben jullie tips hoe dit het beste kan?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoe kan ik mijn Bonsai het beste snoeien? 5 maanden 3 weken geleden #97181

• Griekse bonsai
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 172
Hallo Mirjam,

Hoe het het beste kan is een workshop volgen of lid worden van een bonsaiclub.
Daar wordt je met raad en daad geholpen en leer je ook veel over hoe je boom te verzorgen.
Dat is natuurlijk het beste voor je boom maar niet voor de portemonnee.
Het is maar wat je wilt.

Vanaf foto 's is het niet altijd even makkelijk iemand advies te geven.
Maar als ik de foto 's bekijk is de top van de boom afgestorven of misschien heb je hem wel zo gekocht.
In ieder geval is dat voor verbetering vatbaar om een nieuwe top te maken van een verticaal op de stam groeiende
tak als top te laten dienen.

De meest simpele oplossing is het model van de boom (zoals hij moet zijn) in ere te houden.
Onder in de boom de langste takken, bovenin de boom de kortste.
Een zogenaamde piramidevorm dus.
Alle verticaal omhoog en omlaag groeiende takken die OP die takken groeien, kunnen ook worden weggeknipt.
In de zomer de boom buiten zetten en niet laten uitdrogen.
Pas water geven als de grond klam aanvoelt, niet eerder.
Wat betreft de grote bladeren, ik weet niet hoeveel en hoe vaak je de boom mest geeft, maar probeer het eens met een 1/2 portie en volgens voorschrift.

Sommige mensen doen er jaren over om de principes van bonsai in leven houden, snoeien enz, onder de knie te krijgen, dan kun je niet verwachten dat hier alles wat je moet weten even geleerd kan worden via dit forum.
Je kunt natuurlijk door veel op dit forum te lezen, wel het eea. te weten komen, wat je ook kunt gebruiken voor je eigen boom.

Bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts