Heb mijn boompjes op één na allemaal buiten staan, ook tijdens de winterperiode. Mar ik denk dat de lente zich inderdaad aandient. Begint druk te worden met klusjes!
- M'n vlier was al uitgelopen voor de vorst toesloeg, de blaadjes kleurden paars in de vrieskou. Nu zijn ze weer groen aan het kleuren, dus eind goed al goed!
- Mijn granaatappel heeft het waarschijnlijk niet overleefd, die had ik beter binnen kunnen houden. Toen ik hem kocht was het te laat in het jaar om hem nog te verpotten, dus stond 'ie in een dikke klomp zompige klei. Heb hem uit de pot gehaald voor een triage: veel zwarte wortels maar ook nog een aantal witte punten. Heb ze dus maar verpot en in goede aarde gezet, slok water met Superthrive er overheen en we zien het wel... doet 'ie het niet, gaat 'ie de vuilnisbak in.
- Het is bijna Japanse kersenbloemen tijd! De knoppen zijn al bijna open, en ik kan al groene en witte bloemblaadjes onderscheiden.
- Gewone esdoorn heeft knoppen die op knallen staan. Z'n Japanse broertje/zusje is een beetje later. Heb er ook een Canadees familielid (suikeresdoorn) bijgekocht, maar da's nog niet meer dan een stok in een pot met een aantal kleine knopjes.