Ha Willie,
Leuk dat je dit topic opent.
Wat de meeste bezoekers niet snappen is de opbouw van de Noelanders Ten.
Het zit namelijk zo:
Je hebt Bab leden (de club van Marc Noelanders, organisator) die bomen neer mogen zetten.
Daarnaast heb je inbreng van bonsai liefhebbers op hoog niveau.
En dan heb je de pro's die hun beste bomen inbrengen.
Iedere groep gaat door een ballotage commissie, deze keurt de bomen.
Het kan dus zijn dat je, als je dit niet weet, je wat eenzijdig naar bomen kijkt en deze ook zo beoordeelt.
Ik hoor soms, ook oude mannetjes, commentaar geven op bomen: Die hoort hier niet, die is nog lang niet klaar voor een ten.
Weet dan dat dit een boom kan zijn van bv. een BAB- lid die een erg goede prestatie heeft neer gezet.
Persoonlijk kan ik soms meer respect in een boom zien van een BAB-lid dan in een boom van een pro die vijf weken van te voren is ingevlogen vanuit Japan.
Dus laat die oude mannetjes maar lullen. Ze weten immers niet waar ze het over hebben.
En degene die dit hebben gelezen zullen anders naar de bomen op de Noelanders kijken.
Ik ontmoet graag iedereen op de Noelanders, om te genieten van de grootste show in de lage landen. Als je tenminste achter je Nick name vandaan durft te komen.
Ps. ik ken een aantal entree's, en ik heb er ook foto's van, maar degene die de bomen willen zien moeten toch echt naar de Noelanders.