Onderwerp:

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 18 uren geleden #27587

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 266

Osram schreef : Chris je hebt vandaag aan een Itoigawa gewerkt. Het was echt van topkwaliteit waar we vandaag aan gewerkt hebben. De verkoopwaarde van deze bomen liggen bij lodder zo rond de €100 tot €150. Bij anderen zelfs nog vele malen malen hoger. Ben echt echt onder de indruk van je prestatie. Ga dit jaar veel trainen, kijk veel naar foto's en bezoek bonsai tentoonstellingen. Denk dat je volgend jaar zeker een kanshebber zult zijn. In ieder geval veel plezier en succes met je bonsai hobby (carrière).

Dank je! Ik dacht dat een itoigawa iets stugger loof had en wat lichter maar bedankt voor de info.
Ik ga er zeker aan werken heb inmiddels al een plan uitgestippeld en om eerlijk te zijn was ik wat laks vandaag, maar dat zal me de volgende keer als die er komt niet nog eens gebeuren.

Ze hebben al gevraagd of ik me weer wil kwalificeren volgend jaar dus dan hoop ik net als Oscar Ramos dit jaar (die overigens terecht gewonnen heeft) volgend jaar naar het EBA te kunnen.
Thanks voor t compliment!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 18 uren geleden #27588

• DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 82

ChrisV schreef : Ze hebben al gevraagd of ik me weer wil kwalificeren volgend jaar dus dan hoop ik net als Oscar Ramos dit jaar (die overigens terecht gewonnen heeft) volgend jaar naar het EBA te kunnen.
Thanks voor t compliment!

Fijn dat je zo'n sportieve reactie geeft op de prestatie van een ander! Ik hoop echt dat 't er een volgend jaar voor jou van komt.
Ik hoop ook dat je ons nog vaak zult verbazen met je bomen!

Dick

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 17 uren geleden #27589

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

AlexW schreef : ben benieuwd om alle deelnemende boompjes eens te kunnen zien.. heeft iemand hier foto's van kunnen nemen?

Alstu (geen professionele fotograaf en geen ideale belichting/achtergronden... maar 't geeft denk ik wel een indruk)

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 17 uren geleden #27590

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Thanks Auk zocht de foto's al aangezien ik er zelf geen heb gemaakt. Je hebt alleen wel de mijne van de zijkant genomen ;)

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 17 uren geleden #27591

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

ChrisV schreef : Thanks Auk zocht de foto's al aangezien ik er zelf geen heb gemaakt. Je hebt alleen wel de mijne van de zijkant genomen ;)

Ik moet ze toch van alle kanten kunnen nemen? :)
Maar OK, hij is vervangen door een andere.
Nog steeds, ook op de foto, vind ik dit er een die er uit springt - een boom die het meest 'af' is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ChrisV

Laast bewerkt: Post by Auk.

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 17 uren geleden #27592

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Heb hem inmiddels wat compacter gemaakt wat ik eigenlijk wilde en in een even grote stenen pot overgezet. Kon hem zo overzetten wat akadama erbij en klaar.
Hij staat nu bij alle andere jeneverbessen onder een foliedak beschermd tegen regen en wind.
De reden dat ik hem zo gevormd heb is omdat ik een kleine compacte jeneverbes wilde hebben in mijn collectie dus ik hoop dat het allemaal de winter doorkomt en volgend seizoen mijn NTC bomen te kunnen laten zien hoe ik ze eigenlijk op langere termijn voor ogen had.

Een foto van hoe ie nu is. Dit is de eigenlijke opzet voor de boom zijn toekomst. Kwam er vanmiddag alleen niet helemaal uit. :P

Ik wil het loof zo dicht mogelijk laten groeien en de boom zo compact mogelijk maken. En zo strak mogelijk gevormd met smalle negatieve ruimtes tussen de loof kussens. Ook volgende zomer beginnen met een shari die over de stam kronkelt.
eigenlijk wist ik al vanaf dat ik mee mocht doen dat ik hem zo ging maken tenzij het echt niet anders kon, maar helaas kwam dat er niet helemaal lekker uit op het NTC.. :P
Ik geef t een seizoen als dea die bemestings geheimen wil delen ;) en dan komt ie waarschijnlijk al aardig in de buurt.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: RubenBouwmeester

Laast bewerkt: Post by ChrisV.

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 14 uren geleden #27593

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901
Idd chris, dit waren itoigawas, maar dat heeft oscar je reeds geantwoord. Ziet er meteen nog beter uit je boom zo. Een beauty. En zeker weer mee doen volgend jaar in tilburg. Die geheimen wil ik best met je delen hoor. Zal een pb sturen deze week. Maar in dit potje gaat het je niet lukken. Die van mij die je bedoelt met extreme groei stond in een 10liter emmer, vandaar die explosieve groei. Meer ruimte = meer groei.

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 6 uren geleden #27595

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901
Chris, de juniperus die jij wss bedoeld, met lichter en stugger loof, is de chinensis kishu. Itoigawa is altijd wat dieper groen.
Heb zelf ook een kishu gehad, maar die heeft 2 jaar terug het loodje gelegd.
Ff zoeken, want volgens mij heb ik die ook ooit eens hier gepost....

Laast bewerkt: Post by dea.

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 2 uren geleden #27606

• Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58
Zo Chris wat een verschil zoals jij de boom hebt gefotografeerd.
Zoals hij op de foto staat di bij lodder gemaakt is komt de top niet tot zijn recht.
Welke boom is dan van Oscar?

Eindejaarssale en New Talent Contest 23 nov. as. 11 jaren 2 uren geleden #27607

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Leuk om te zien wat een enorm verschil in nivo van de eindresultaten er zit.

Inloggen Registreren