Hoi Co,
Bedankt voor je waardevolle lering en vragen.
Allereerst is dit mijn eerste marcot , en mijn plan was om vanuit een grote vuurdoorn uit de tuin een mooie tak te vinden met de bedoeling[als het zou lukken] vanuit dit ruwe boompje, aan de slag mee gaan.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ,toen het marcot lukte,ik raad vroeg welke stappen ik moest doen.Gaande weg bleek ik eerst te moeten afrekenen met , een schimmel en drie soorten ongedierte[waar ik eigenlijk nog mee bezig ben] Want verder dacht ik nog niet , hoopte dat het boompje zou overleven.
Ik ben erg blij met je reaktie want, ik had me wel ingelezen en veel op het forum gepraat en ook goede adviezen gekregen.
Maar jouw reaktie is de eerste die vraagd waarom ik hem niet recht in een houten kist heb geplant.
En ik schaam mij een beetje dat ik hiermee niet goed heb nagedacht.
En daarom ben ik weer een stapje verder gekomen,je hebt me echt wat geleerd wat ik nog niet wist.Ik hoopte natuurlijk wel dat het boompje zou lukken , en dat ik tijdens het proces wel zal bij leren.
Ik begrijp nu ook het hoe en waarom van jouw reaktie.
Wat ik wel hoop is dat wanneer ik morgen een kistje bij praxis laat zagen, of het nog wel mogelijk is .En als het nog mogelijk is, dan zal ik de marcot er recht inzetten[dit ging lastig ivm de vorm van de odertak] die een bocht heeft.
En inderdaad wanneer ik een kist met de juiste afmeting maak, ik dan voldoende ruimte heb.
Daarom erg bedankt voor deze wijze les en ik hoop wel dat je me kunt schrijven , dat het nog mogelijk is om te over potten in een kist.
alvast bedankt