heb ook al wat ingelezen en lijkt toch een moeilijke soort te zijn net daarom zoek ik iemand dat er al ervaring mee heeft en welke methode je best gebruikt
Volgens mijn boekje van Peter chan
Dient azalea gemarcotteerd begin lente, gebruikmakend van de reepjesmethode of een tourniquet.
Zou wortels moeten hebben na drie vier maand...
is pas voor volgend jaar en heb me ook al beslist dat ik beide technieken zou toepassen
maar ik denk dat ik ze langer dan 4 maanden zal laten zitten ik denk er zelf aan voor een vol jaar
dit is de plant waar het om gaat staat mooi in bloei na de bloei wil ik hem goed terugsnoeien
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
deze is echt groot en bestaat uit 6 dikke stammen
de bedoeling is om de stammen te marcoteren en dan later met de wortelkluit verder te werken want deze zijn onderaan aan elkaar gegroeid
Klinkt als een plan. Ik heb vorig najaar een dergelijke plant uitgegraven, en daar gaan ook een paar dikke takken via een marcot uit, omdat de takken an sich al een jaar of 15-20 oud zijn.
Oude stammen/takken van een Azalea marcotteren is geen sinecure en zal alleen lukken bij zeer gezonde planten. De marcot heel ruim inpakken en nooit te droog laten worden is een vereiste. De marcot eerst inpakken met doorzichtig plastic en daarna met zwart plastic maakt het controleren ervan veel eenvoudiger.