Hoi Jeoren. Vergeef me dat ik je ideeen hier helemaal niets vind..
Dwergmispel kan je heel makkelijk wortelen. Daar hoef je bijna niets voor te doen. Dus dat gaat wel goed. Echter, jouw plaats voor een marcot lijkt mij helemaal niets
Je gaat op een plek marcotteren waar je vervolgens een splkitsing krijgt in 2 takken, welke los gescheurd zijn van elkaar. Vervolgens wordt een van de 2 takken nadrukkelijk dikker dan de hoofdstam. Dit gaat er altijd gek uitzien. Daarbij is een shari op een loofboom minder geschikt. Dwergmispels hebben zeer snel verwerend hout..
Ik *denk* dat je een plant hebt waar potentieel is. Kijk even hoe de wortels er uit zien. Het zou noet wel eens mee kunnen vallen, een sterk hellende vorm kan hier wellicht nog uit gehaald worden. Ook het terug snoeien van die zware wortel kan tot mooie verassingen leiden (Nieuwe fijnere wortels). Tevens is het zo dat dwermispel als een idioot op ouder hout uitlopen als de plant gesnoeid wordt (Mits gezond!). Dus kijk nog een keer naar de plant. Ook kan je de oudere takken nog buigen om eea wat compacter te maken, of een tak selecteren en de rest weghalen, en een nieuwe top er in groeien...
Ga niet te snel snoeien. Neem de plant een keer mee naar een vereniging, en laat hem door een aantal mensen bekijken, en luister naar de ideeen. Nu kan je zowieso niets doen qua marcotteren. En ook verpotten zou ik pas aan het einde van de winter doen. Ruimschoots tijd om na te denken dus.