Nobilis is de laatste tijd nadrukkelijk soms zelfs wat schreeuwerig aanwezig op marktplaats, een manier van adverteren die mij in feite niet zo aanspreekt. Maargoed ik was nog op zoek naar een paar Acertjes dus afgelopen vrijdag maar eens richting Ens. En inderdaad Nobilis had heel veel boompjes en in verschillende soorten op voorraad. Na lang zoeken ging ik uiteindelijk met lege handen naar huis. Alle Acers bleken geënt en niet bepaald op de mooiste manier, daar waar de ent nog vrij redelijk was, was de onderstam weer veel dunner dan de bovenstam. Kortom er was er niet één bij waar ik wat in zag. Bij tuincentra heb ik veel betere exemplaren gezien en nog goedkoper ook. Ook stonden er nog verschillende soorten naaldboompjes waarvan het meeste ook geënt, daarover kan ik geen echter oordeel geven, naaldboompjes is niet mijn ding en weet er dus te weinig van. Wel wil ik nog nadrukkelijk vermelden dat dit mijn ervaring met deze zaak en een momentopname is, anderen kunnen er natuurlijk weer heel anders over denken.