johnuhb15 schreef : Ik had geen idee welke schaal ik moest gebruiken voor de training van mijn boompjes. Ik dacht dat je al meteen een pot moest gebruiken en dat het soort pot niet uit maakt per boompje.
Iedereen bedankt met het antwoorden ik zal oppassen met het openen van een nieuw forum en mij voortaan eerst inlezen op de site!
Zoals Leatherback al zegt mag je deze vragen gewoon blijven stellen, je leert er altijd weer van. Probeer dan altijd wel het vraagstuk goed uit leggen en eventueel een foto bij te plaatsen. Terugkijkend naar mijn eerste 2 topics die ik hier geopend heb kan ik zeggen dat dat pas echt onzinnige topics zijn geweest, maar ik heb er ook van geleerd.
Terugkomend op je vraag, je kan voor boompjes in opbouw plastic trainingsschalen of gewone plastic plantenpotten gebruiken. Trainingsschalen kan je bijvoorbeeld hier kopen:
www.bonsaishop.nl/potten/trainingsschalen
Ik heb daar ook een paar schalen goedkoop gekocht, vooral de terracotta kleur schalen zijn erg goedkoop en groot (maar helaas ook wat lelijker).
In de filmpjes van Nigel Saunders zie je ook dat hij vaak gewone plantenpotten gebruik, hieronder een voorbeeld:
Als je echte bonsai potten/schalen wilt kopen kan je ook Marktplaats afspeuren in je omgeving. Heel vaak worden daar schalen voor maar € 10 per stuk aangeboden, deze kan je dan gebruiken voor boompjes die al wat verder zijn.