Ja, zelfs hier bij een beginner begint de tuin vol to lopen. Niet overvol, er kan altijd wat bij. Al limiteer ik mezelf tot de capaciteit van de winter/vorst opslag. Momenteel bestaat de collectie uit veel steks en jong beginners spul, met nog niets bonsai waardig te noemen. Dit eerste jaar staat in teken van oppotten en met gedegen verzorging en aandacht het jaar zien door te komen. Met einde jaar de eerste snoei en styling.
Aankomend weekend, de zaterdag, breng ik ook een bezoek aan de show in Delft. Om samen met die ouwe te zien hoe het nu echt moet, en om nieuwe ideeën op te doen.
Heb nog veel te leren, met in bijzonder het gebruik van Akadama. Ben inmiddels voorzien van een flinke zak. Maar gezien de tijd van het jaar en nog niets voorhanden hebbende wat ik er op kan laten groeien.
Om eerlijk te zijn durf ik er eigenlijk niets mee te doen. Bang er binnen een week / maand een stek of boompje mee om te leggen. Met een aankoop durf ik het al geheel niet aan.
Zou u dan ook graag treffen op of voor de show, om ervaringen hierin te delen. En wanneer nog voorhanden zou afname van aangeboden boompje 1# of 2# staande op Akadama of mengsel hiervan mij zeer helpen in het opdoen van ervaring en kennis.
Der valt vast via PM wat kort te sluiten. En wie weet tot op de show.