is waar auk ik begrijp je,maar hoe zou je zelf zij las je verkoopt.
en als je yama 500€ waard is zou je hem zelf ook niet voor 200€ verkopen.
het probleem met de yamadori's is, dat ze heel veel koste omdat de meeste mensen die ze verkopen ervan moeten leven, en waar ik de mijne koop die hoeft er niet van te leven. + garantie als je een yama koopt bij use, polmans of waar de mijne vandaan komt en die groeit goed bij hun, jij werkt eraan en hij sterft, vervalt je garantie ook.
ik hoorde recent een verhaal van een satsuki van 1000e die een man met 15j(+ enekel azalea's al reeds in het bezit)ervaring bij bauwens gekocht had, na 3 weken bij zijn thuis gestaan te hebben was ie gaan hemelen, de man gaat terug om te reclameren en kreeg het antwoord dat hij ze wel slecht verzord zal hebben. dus ja garantie is ook iets hoe eht de verkoper uitkomt he.
en als je yama 500€ waard is zou je hem zelf ook niet voor 200€ verkopen.
@ ruben: over zoiets moet je goed nadenken, het is zonde om zo een plant te kopen, er niet weten wxat mee doen om ze dan uiteindelijk te zien sterven. + rekening houden dat hij na het uitgraven minstens een jaar bij de verkoper blijft staan(met groei garantie)dus je kan ze eigenlijk alleen reserveren en al hij het na een jaar goed doet, mag je hem gaan halen.