Onderwerp:

Beginners bomen gezocht 11 jaren 6 maanden geleden #20070

• Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
Hey,

ik ben opzoek naar een aantal beginners bomen die al een beetje gestijld etc. zijn.
ik zoek niet echt de dure bomen maar het liefst iets met een niet al te duur prijskaartje aangezien ik na 2 jaar nu eindelijk weer bezig kan met deze hobby en graag wat meer wil oefenen etc.

als iemand van jullie een "goedkoop" / leuk beginners boompje heeft of goeie tips of sites etc waar ik iets kan krijgen voor een leuke prijs hoor ik het graag.

ik hoor graag wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginners bomen gezocht 11 jaren 6 maanden geleden #20071

• Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 377
Waar woon je Ryo?

Beginners bomen gezocht 11 jaren 6 maanden geleden #20072

• Ryo
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
dom vergeten er bij te zeggen, Overijssel Kampen (in de buurt van zwolle) maar zou eventueel in de omgeving terecht kunnen of er eens op uit kunnen dus voor mij is het niet een heel erg groot probleem zolang het maar niet gigantisch ver weg is ofzo.

Beginners bomen gezocht 11 jaren 6 maanden geleden #20075

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Tsja.. Als je zelf aan de slag wil, kan je overwegen eens bij intratuin te gaan kijken. Daar stonden in Enschede vandaag bundels met ~10 haagbeuk (?) van een anderhalve tot 3 cm dik (Pootgoed) voor iets van 15, 20 euro. Daar kan je met een jaar of 3 werk leuke boompjes uit maken, maar verwacht op die termijn geen topsai of zelfs bonsai, maar eerder een oksai.

In het algemeen: Voor 10-20 euro kan je bij lokale boomkwekers zeker leuke planten krijgen. Tuincentra zijn in het algemeen vrij duur.

Beginners bomen gezocht 11 jaren 6 maanden geleden #20077