leatherback schreef : De speedboor is mooi om dikke stammen uit te hollen. Je kan snel (HEEL SNEL!) veel hout verwijderen, waarna je met een freesje de rest weg kan halen. Het freesje wat je gekocht hebt kan waarschijnlijk wel in je boormachine. maar het aantal toeren dat die maakt is vrij laag in vergelijking met die van een echte frees. Dan kan je inderdaad beter een dremel-echtig apparaatje kopen. (Maar inderdaad, het zijn wel kosten). Als je op internet zoekt, vind je ook klonen van de dremel. Doen het werk voor een fractie van de prijs.
]
Niet altijd... Toen ik mijn dremel langdurig kwijt was, dacht mijn vrouw me een plezier te doen met een Kinzo frees.
Inderdaad voor een fractie van de prijs van een dremel - maar hij kon ook maar een fractie van dat wat m'n dremel kon.
Met dat Kinzo ding een boom frezen bleek onbegonnen werk. Ik heb het echt geprobeerd, vond 't lullig voor m'n vriendin, maar het ding bleek totaal geen power te hebben en niets te kunnen.
Zelf heb ik een andere dremel gekocht via Marktplaats, voor een leuk bedragje. En nou heb ik er dus twee... want m'n oude dremel kwam gisteren toevallig boven water