Hallo allemaal,
Na een paar dagen het halve forum doorgelezen te hebben (wist niet direct iets te zeggen) vond ik het wel tijd worden om mezelf eerst eens even voor te stellen. Bij deze dus....ik ben Karin en een absolute leek op het gebied van de Bonsai kunst. Wel ben ik al heel lang aan het lezen, bekijken, verbazen en nieuwsgierig naar wat er allemaal mogelijk is. In september start ik bij een bonsai-vereniging omdat ik toch echt wel serieus aan de slag wil gaan, maar...….het duurt nog lang voordat het september is en dus dacht ik.....
Jaja, je raadt het al...….ik dacht misschien kan ik al wat oefenen voordat ik in september ga starten zodat ik niet volledig "groen" verschijn. Op internet bezig geweest met zoeken naar wat geschikt zou zijn als eerste "oefen" boompje, mijn ficussen (inmiddels geleerd dat ik ze geen bonsai mag noemen) groeien alle kanten op maar blijven wel leven, dus ik wilde iets anders. In het tuincentrum kon ik niet hetgeen vinden wat ik online had gezien maar werd verliefd op een ander soort boompje......een Pinus Parviflora Negishi.
Nu was ik wederom gaan rondkijken hoe ik hier het beste aan zou beginnen, zie over allerlei dennen van alles staan maar ze lijken zo anders dan mijn boompje. Is dit nu ook zo of ligt dit veel meer aan mij? Is dit boomje geschikt als "proef" boompje?
Mocht dit topic.....mijn vragen bedoel ik dan....niet hier terecht horen dan hoor ik dat uiteraard graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.....