Hallo Joop en Tom,
Bedankt voor jullie feedback. Hier ga ik mee aan de slag.
Joop, de nebari heb ik nog niet kunnen zien. Hij was redelijk diep opgepot en wilde de wortels nu niet teveel verstoren. Er zitten wel een paar wat lelijkere dikke wortels die in een aantal stadia verwijderd zullen moeten gaan worden. Aan de hand van de stam en de redelijk heftige 'cuts' verwacht ik dat dit de voorkant gaat worden. Als de nebari anders doet uitwijzen zal ik daar later naar kijken. Voor nu mag die een paar jaar goed gaan groeien.
Ik zal op jouw advies de stompjes gaan innemen met een knobbeltang. Dit durfde ik niet en ben blij dat je hebt gezegd het te doen.
Tom, ik was er al bang voor dat dat rechte stuk niet mooi zou zijn inderdaad. Zoals je ziet heb ik een tak daar net boven al draaiing gegeven met draad, maar je blijft dat rechte stuk eronder houden. Dat takje ernaast waar je het over hebt is inderdaad een optie, maar deze bast is helaas beschadigd geraakt met de zaag tijdens het wegzagen van grote takken. Het verloop van het rechte stuk met de stam eronder is wel erg mooi. Misschien dat ik hem alsnog kort afzaag net boven een knop zodat er een nieuwe scheut komt uit het dan zeer korte rechte stukje. Ik houd in ieder geval die tak wel wel waar je het over hebt. Weghalen kan altijd.
Van het voorjaar zal ik wat foto's maken als deze uitloopt.
Nogmaals dank voor jullie feedback
Jos