Onlangs kreeg ik een grote etui met bonsai-gereedschap en ben ik me onder andere hier ingaan lezen, en heb ik op YouTube veel bekeken van oa Herons Bonsai, bonsai empire en de absolute top editor Bonsai Releaf.
Gisteren ben ik in de auto gestapt en naar Nobilis(Ens, NL) gereden en is mijn bonsai avontuur dan echt begonnen. Na veel boompjes te hebben bekeken en mijn wirwar van informatie te hebben gebruikt om een geschikt boompje uitzoeken, heb ik gekozen voor een Juniperus chinenes itoigawa en een (als ik het goed heb onthouden) azalea.
Met een enorm enthousiasme werd ik door de heren van Nobilis te woord gestaan en voorzien van nog meer informatie.
Eenmaal thuis sta je er toch alleen voor als je de schaar er voor de allereerste keer in gaat zetten. Het valt als weegschaal zijnde nooit mee om keuzes te maken, en als ze zo definitief zijn zoals nu maakt dat het extra lastig. Maar het is natuurlijk een leerproces en daar worden ook fouten bij gemaakt. Er zullen nog meer takken af gaan maar ik ben er nog niet over uit welke, en of het er helemaal af gaat of dat ik er Jin van zal maken, keuzes keuzes keuzes.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag,
(aan de azalea heb ik niks gedaan)