Hey Brent,
welkom op het forum, je hebt alvast goed werk verricht wat het uitdunnen en open snoeien betreft.
Altijd goed om deze soort luchtig te houden, want ze maken anders binnenin gemakkelijk bruin loof.
Wat de vormgeving betreft kan ik geen tips geven met alleen deze foto.
Het is moeilijk om het takkenverloop te ontwarren op deze ene foto.
Als je een aantal foto's maakt vanuit verschillende standpunten, kan ik misschien wel een suggestie doen en eventueel een schets maken.
Lees de post op dit forum even over foto's maken van bonsai, dat helpt om er in de toekomst goeie te maken voor diegenen die willen reageren. Als je via zoeken "Foto's maken" intypt en zoekt bij post van Diluca, gaat dat helpen voor alles wat je verder post met foto's.
Als je ze even bewerkt voor je ze post staan ze ook recht. Dat is iets raar op dit forum, maar als je een foto niet bijsnijdt of iets bewerkt, dan staat die een kwartslag verdraaid, of zelfs op zijn kop.
Als beginner heb je hier nog een aantal soorten die ik aanraad om te kiezen mocht je iets nieuws willen opstarten.
Deze soorten zijn gemakkelijker en vergevingsgezinder voor fouten, die je zeker zal maken. Maar dat hoort bij het leerproces.
Larix
Ulmus
Zelkova serrata
Juniperus chinensis
Cotoneaster
Acer palmatum
Carpinus betulus
Als je ook graag een den of een spar zou willen, ga dan voor
Pinus sylvestris, Pinus Mugho en Picea abies.
Maar deze zijn al wat moeilijker.
Vermijdt Pinus parviflora, is een heel moeilijke soort voor een beginner in ons Europees klimaat.
En laat je niet verleiden tot binnenbonsai, veel miserie hiermee. Wat niet wil zeggen dat het niet kan hè, maar heel moeilijk.
Verder veel succes met je nieuwe hobby.
Groeten Luc.