Hallo Harold,
welkom op dit forum van bonsai-liefhebbers.
Een leuk boompje heb je daar.
Om over een bonsai te mogen spreken, moet een bonsai wel aan een aantal criteria voldoen, er zijn veel regels zoals het type en grootte en zelfs kleur van de pot, die moeten in overeenstemming zijn met de boom.
De boom zelf ook, zichtbare wortels en wortelvoet, taps toelopende stam, plaatsing van de primaire en secundaire takken etc.
Ik denk dat we hier nog niet over bonsai kunnen spreken maar meer boom in pot, maar het gaat de goede kant op!
Ik zou de boom zelf ten 1e in een andere pot en net iets uit het midden zetten. Is dit trouwens een bonsaipot met drainagegaten?
Wat je zelf opmerkte om de boom iets scheef in de pot te zetten, zou ik zelf ook doen, goed idee!
Dan denk ik ten 2e, wat ik kan zien op de foto, dat er wat takken een iets andere positie moeten hebben en er moet aan de secundaire vertakking (kleine takjes) iets worden gedaan. Ook zie ik geloof ik op de foto net links van de stam een iets naar binnen groeiende tak. Het is wel een lekkere groenvuller voor de kroon, maar ik denk dat je andere takken moet laten groeien om de kroon te vullen.
Misschien dat er iemand anders reageert die je verder persoonlijk advies kan geven.
Succes en bonsaigroeten Joop.