Aan de hand van foto's een vormgeving suggereren is niet altijd gemakkelijk.
Voor sommige delen moet ik een beetje gokken wat er juist gebeurt in de boom.
Maar aan de hand van de foto's die je doorgestuurd hebt, heb ik een keuze gemaakt en een schets van een mogelijk doel met de boom.
Op deze eerste foto heb ik aangeduid waar je dan die dikke takken zou moeten inkorten en een interessant stukje dood hout maken, of lichtjes uithollen en laten dichtgroeien.
Op de onderste rechtse tak weet ik niet zeker of je al een nieuwe uitloper hebt op de plaats waar ik de tak getekend heb, of dat dat het loof van die tak eronder is, die je moet wegnemen?
Anders kan je ook iets hoger op die tak de eerste uitloper gebruiken, en niets zegt dat er geen gaat komen op een lagere plaats. Buxus loopt namelijk erg gemakkelijk uit op oud hout.
Voor de rest heb je overal al nieuwe uitlopers staan waar ik de lijnen heb getekend om te snoeien, en met dat nieuwe materiaal kan je nog alle kanten uit, want dat laat zich nog gemakkelijk bedraden en plooien.
Ik heb de boom ook iets naar links gekanteld, maar dit kan een mogelijke richting zijn om uit gaan met deze buxus. Mocht ik hem voor mij hebben staan kies ik misschien een andere voorkant, ik weet het niet, maar aan de hand van de foto's spreekt dit me momenteel
het meeste aan.
Groeten Luc.