Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Nieuwe aanwinst mallsai bos 4 jaren 1 maand geleden #87788

• LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295
Deze toevallig tegengekomen tijdens eens bezoek aan de Floralux in Ham.
Staat netjes thuis binnen op de vensterbank, boven de verwarming....:) :) :)

Nee, effe serieus. Ik wilde al even een mallsai kopen om er een minstens 10 jaren plan van te maken en te zien wat er uit te krijgen is ( een "Marcobuijsman" doen ). Deze kostte 30 €, voor 3 lelijke boompjes en een potje dat is een koopje lijkt me.

Bedoeling is er 6 boompje van te maken: marcoteren ergens in of boven de s, en dan de onderste delen afsnijden op de streep net boven een zijtak die dan omhoog zal geplooid worden om van daaruit verder op te bouwen. Als alles goed vertrokken is zal er een bosje van gemaakt worden, maar dat is nog een stuk in de toekomst, we zien wel.
Lente dus verpotten in individuele containertjes in fatsoenlijk substraat en allemaal een marcot er op in juni.

Nog even terzijde voor degenen die in de buurt wonen: de "bonsai" afdeling heeft ook wat potten voor een redelijke prijs en er ligt ook wat akadama , keto en kiryu. De boompjes zelf... mallsai van het ergste soort :) ;)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe aanwinst mallsai bos 4 jaren 1 maand geleden #87818

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 957
Hey Luc! Haha... een Marcobuijsman doen. Ik word nog eens een begrip! Slechte mijn project zou zijn dan zou ik niet marcotteren maat er 2 of 4 bijhalen, met een wat andere dikte. Ik zou de linkervoet 180 graden draaien zodat de bocht in de stam dezelfde beweging krijgt, en dan wat schuiner zetten naar links zodat de hoek wat anders wordt dan dan middelste. Verder zou ik alles weghalen wat deze beweging niet ondersteunt en door zorgen dat je ook tussen de stammetjes door kunt kijken en tegen achtertakken aan kunt gaan kijken. Hierdoor komt er meer diepte in de compositie.. succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LucRoux, rorror

Nieuwe aanwinst mallsai bos 3 jaren 8 maanden geleden #89860

• LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295
Alles begint hier flink uit te lopen, dus maar eens begonnen met de kostbaarste ;)
Even aanhalen dat deze uit een tuincentrum komt, rechtstreeks naar buiten gegaan is en een periode van -10 meegemaakt heeft...
De boompjes uit de pot gehaald, uit elkaar getrokken en de wortels proberen vrij te maken. Eén grote warboel van over en door elkaar lopende, rond de stam draaiende wortels, maar, met wat volhouden en drastisch snoeiwerk toch nog iets overgehouden wat op termijn nog een redelijke nebari kan opleveren. Wel geen werkje voor de flauweriken, zeker 50-60% van de wortels weggesnoeid. Gezien de meeste wortels ronddraaiden ze maar op een plankje vastgezet en zo opgepot in degelijk substraat
Next stop : 3 marcots begin juni

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts