Mijn ficus staat ondertussen een week of 2 binnen op een vensterbank. Hij lijkt het er goed te doen.
De marcot had ik op een andere vensterbank gezet waar een verwarming onder zit en deze heeft veel blad verloren en verliest er dagelijks nog enkele. Ik heb hem onmiddellijk verzet en hij heeft al terug nieuwe groeipuntjes.
Ik besproei regelmatig. Bij de grote ficus gang dan telkens het raam vol, tot ergernis van de vrouw
Ik zou hem daarom graag in een lichte trainingsbak zetten om hem gemakkelijk van de vensterbank te nemen om te kunnen besproeien.
Ik had gedacht aan zoiets:
www.bonsaishop.nl/potten/trainingsschale...ngsschaal-bruin-53cm
Dan heeft hij nog veel plaats om te groeien en ook de diepte lijkt me niet te drastisch ..
Of zou een ronde pot mooier zijn denken jullie?
Zou ik gewoon een stuk van de kluit zagen en aanvullen met potgrond?
Of beter ineens een 'echte' verrotting doen?
De plant heeft in de zomer veel nieuwe takjes gemaakt waardoor ik weer hier en daar wat in hoogte kan reduceren. Op die manier zal de nieuwe groei ook meer licht krijgen.
Ik vraag me af of ik dit eerst zou doen, zodat de plant nog gebruik kan maken van zijn volledige kluit om te herstellen.
Of eerst verpotten en binnen een paar weken inkorten als de wortels hersteld zijn.
Zo staat hij er momenteel bij:
Met binnenin vele fragiele nieuwe takjes die volgens mij wel wat extra licht kunnen gebruiken: