Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Nieuwe juniperus 4 jaren 5 maanden geleden #86207

• LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295
Vandaag eens op mijn gemak in de "rommelhoek" gaan zien in het plantencentrum. In het vergeten hoekje wat oude verwaarloosde juniperussen tegen gekomen. Deze eruit gepikt, en na onderhandeling mee mogen nemen voor 20€... blij mee.
Ik had ter plekke al een interessante stambeweging gezien, en nog veel jong loof dichtbij de stam ( maar ook lange takken). Thuis gekomen eens zuiver gemaakt,alle dood materiaal eruit en een enkele tak die in de weg zat weggeknipt . Nog 2 dikke takken die bovenop de rest lagen rechtop bedraad zodat er overal licht aan kan.Stam is nog beter dan ik dacht, kan er alle kanten mee uit , in verschillende planthoeken. Plan is om rustig aan de lange takken in te korten en/of te verwijderen afhankelijk van welke richting ik ermee uitga. wordt veel kijken en draaien... een meerjarenplan dus zoals al mijn bomen :)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe juniperus 4 jaren 5 maanden geleden #86210

• rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 307
Ik neem aan dat voordat je er mee aan de gang gaat, dat je eerst zorgt dat deze weer gezond wordt?
Vind de beweging in de stam erg mooi!

Welk tuincentrum heeft er koopjes hoeken?

Nieuwe juniperus 4 jaren 5 maanden geleden #86211

• LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295

rorror schreef : Ik neem aan dat voordat je er mee aan de gang gaat, dat je eerst zorgt dat deze weer gezond wordt?
Vind de beweging in de stam erg mooi!

Welk tuincentrum heeft er koopjes hoeken?

Uiteraard- is wel redelijk gezond hoor, heeft gewoon wat weinig zonlicht gehad, stond tussen de anderen in, allemaal over elkaar heen gegroeid, en al x aantal jaar niet meer naar gekeken denk ik...Vandaar dat ik er nu ook niet te veel ( bijna niks) aan doe, staat nu netjes zonlicht op te doen,krijgt ook wat meststoffen, alles op het gemakje.Aanvang der "grote werken" : najaar/winter
Was niet echt een koopjes hoek hoor, is gewoon een hoek waar nooit iemand komt , bij Houtmeyers in Laakdal. Staat trouwens nog vanalles...

Nieuwe juniperus 4 jaren 5 maanden geleden #86215

• Griekse bonsai
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 172
Hallo Luc, zo te zien een boom met potentie. Ik ben benieuwd wat je er van maakt. Mooie beweging in de stam.
Bonsaigroeten, Joop

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts