hoi luc, k bedenk mij net dat ik een tsuga mertensiana had en geen canadensis.
bij mij genoot hij op een plek met ochtend zon en smiddags schaduw.
het was een verwarloosde boom die goed herstelde op die plaats.
helaas heeft hij een "nood" verpotting niet overleefd...
inderdaad wat marco zegt het gele kan natuurlijk ook wijzen op een gebrek aan iets zoals magnesium oid maar ook spint ofzo kan een oorzaak zijn ?
zoals met alles bij bonsai is het verschillend per tuin... mijn tuin volle zon en uit de wind word het echt ook in het voorjaar al super heet ... bij een ander met meer ruimte staat er oo de volle zon locatie mischien wel een briesje en is het dus een stuk aangenamer kwa temperatuur het zal dus even zoeken worden wat in jouw tuin de beste plaats is maar aangezien je volgens mij al flink wat ervaring hebt weet je dit wel
ik heb mijn squamata verkocht maar jeneverbes zou het beste doen in volle zon, mijn squamata deed het echter veel beter op de plek waar alleen ochtend zon komt terwijl hij het bij iemand anders in de tuin mischien betere doet in de volle zon allenaal afhankelijk dus van de locale omstandigheden ...
bij wie ik soms op les ga heeft volgens mij ook een mooie tsuga canadensis staan als je echt twijfelt wil ik hem eventueel wel vragen voor je waar de zijne staat en je foto door sturen om te checken of het loof gezond oogt?