hi hank,
de bonsai's staan inderdaad onder het afdak, omdat ik over de gehele dag zon heb. de bonsai's krijgen wel van een uurtje of vier tot aan dat de zon onder gaat directe zonlicht. ze staan onder de langste afdak.
de acer en de haagbeuk staan wel in de volle zon maar die kunnen er tegen, zijn ook grotere potten. de azalea staat half schaduw. de appel moet ik nog wel snoeien nog maar ik wacht tot de bloei voorbij is en dat ik zie waar de appels aan komen en hou ik meestal een stuk of drie eraan voor het zicht.
pukkie, de koi's kunnen in een gewone vijver mits de evt. plantenmanden boven water staan. de rand van de manden moeten afgevult zijn met stenen anders maken de koi's die wel leeg. ik heb er zelf drijfmanden in liggen. de koi's moeten een minimale diepte van de vijver hebben van 100cm en het liefst min. 500ltr water per koi en een zeer goede filter. mijn filter is 1000 liter en een vierkamerfilter. een gewone kleine filter is zeker niet geschikt want het zijn erg grote vervuilers.
prjizige vissen zijn net bonsai's, het is maar net waar je tevreden mee bent.
je hebt van 2 euro 50 tot 150.000 euro. dus keuze genoeg. mijn koi zijn geen top koi want daar is mijn vijver niet geschikt voor maar ik heb gewoon koi die ik mooi vind. dus de kleuren zijn verschillend en de vlekken zijn ook niet echt volgens de regels maar dat instreseerd me niet. ik vind de koi erg mooi die ik heb daarom zwemmen ze ook bij mij. en de komen van mensen af want bij winkels zijn ze erg zwak en niks gewend en je zal er veel moeite moeten doen om ze in leven te houden. japanse koi zijn duurder dan europeese koi.
grz patrick