Hoi mede liefhebbers,
Vaak als ik voor mij nog een redelijk onbekende boomsoort heb gaat er voor de aanschaf of bijvoorbeeld voor het verpotten altijd even wat tijd zitten in het opzoeken van informatie meestal kom ik via Google op allemaal verschillende sites terecht en is het vaak niet super overzichtelijk of afkomstig uit andere klimaat zones als de onze daarom ben ik begonnen aan een overzicht van planten soorten die geschikt zijn voor bonsai, ik wil hier in een aantal basis dingen registreren die voor het werken met deze soorten handig zijn om te weten bij onze hobby!
ik kan natuurlijk alleen nooit alle soorten goed kennen en daarnaast is het enorm veel werk als ik dit in mijn eentje moet doen, vandaar mijn vraag aan jullie als mede bonsai liefhebbers mij te helpen!
ik heb via een google datasheet een begin gemaakt die vrij te bewerken is voor iedereen die de link heeft ik zal ongetwijfeld soorten niet in het overzicht hebben staan deze kunnen gewoon nog ingevoegd worden en ook de lege vakjes mogen zoveel mogelijk ingevuld worden
U vind de data sheet hier:
docs.google.com/spreadsheets/d/1Lp-OzT_J...9O1Y4/htmlview#gid=0
Hopelijk kunnen we zo samen onze kennis bundelen en een overzichtelijke lijst creëeren !