Marco buijsman schreef :
SchoenmakersChristian schreef :
Marco buijsman schreef : is Buxus en helaas geen gouden vangst. Totaal geen tapsheid of andere voor bonsai interessante kenmerken.
Voor jou niet, voor mij wel. Zolang ik er graag naar kijk is het goed toch?
Gaten zitten erin. Zo'n 50 stuks. Ga morgen 2 balkjes eronder leggen. Die had ik niet meer liggen.
wat voor interessante bonsaikenmerken heeft het volgens jou dan?
Misschien heeft het niet de bonsaikenmerken zoals jij er naar kijkt. Jij zit ook op een ander niveau dan ik. Voor mij is het hobby en zal het ook niet meer dan dat worden. Als ik er iets van kan maken dat leuk staat in mijn tuin ben ik al blij.
Dat hij nooit op een tentoonstelling komt te staan weet ik dus ook.
Als je mijn eerdere bericht leest zie je ook dat ik heb gezegd dat jullie het waarschijnlijk geen bonsaiwaardig materiaal zouden vinden en hier ben ik mij ook van bewust.
Maar alles boven dat. Het is een gratis plant waar ik op kan oefenen.
Verder ben ik klaar met de discussie over of het wel of geen goed materiaal is. Ik ben er blij mee en is dat niet het belangrijkste aan een hobby? Zelf plezier hebben in hetgeen je doet?
Verder zou ik het dus fijn vinden dat als ik vragen heb dat deze beantwoord worden in plaats van het afkraken van een plant.
Opbouwende kritiek is natuurlijk fijn en daar ben ik blij mee dus begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb al aangegeven bewust te zijn van het feit dat het geen top plant is.