De boom gaat in een kuip geplaatst worden.
Ik zal vandaag of morgen de benodigde materialen hiervoor aankopen.
Vanwege een hevige kiespijn heb ik nog niks verder gedaan, de kies gaat er vandaag uit, dus hopelijk snel weer fit.
De boom heeft 4 stammen. 3 ontspringen er onder de grond en een van de drie ontspringt nog een keer net boven de grond.
De boom staat nu nog in de kruiwagen, ongeroerd sinds het verhuizen. Hij staat onder een afdak uit de zon/regen en wind.
Ik heb hem dagelijks wel beneveld om het groen vochtig te maken, dit met enkel kraanwater, dit heeft ook de kluit netjes vochtig gehouden.
Van de drie stammen zijn er 2 ingescheurd tijden het verplaatsen, een ervan heeft geen zichtbare schade opgelopen, tweede helaas wel, hieraan zie ik ook al bruine puntjes aan het loof. Ik wil deze fixeren om verder scheuren te voorkomen en wellicht overleeft een deel van deze stam en geeft dit een extra effect/meer potentie voor de toekomst.
Als eerste zal ik alle bruin en dood loof verwijderen, vervolgens zal ik kijken om het groen nog wat uit te dunnen, zodat dit meer in verhouding tot de kluit is en tevens wat luchtiger en meer licht toelaat.
Deze snoei zal dan ook het gewicht van de boom wat reduceren wat het planten iets makkelijker maakt en de kans op meer schade zal beperken.
Enkele foto's
1. De boom in zijn geheel in de kruiwagen, duidelijk is de enorme omvang
2. de ingescheurde stam, het gescheurde deel zat onder de grond, ik heb vanmorgen de wortelvoet wat vrij gemaakt van grond om de nebari te bekijken, zo zag ik deze scheur. Het zal nu te laat zijn om deze nog terug tegen elkaar te fixeren, het is immers zaterdagmorgen al gebeurd.
3. Een gedetailleerde foto van het loof.
De bruine puntjes zijn van de ingescheurde stam.
Een verslag van de verpotting zal snel volgen, met dat verslag zal ik een nieuw topic aanmaken waarin ik de ontwikkeling van de boom de komende jaren wil gaan bijhouden.