Dit is mest die wel zal "werken", maar zeer handig zijn theezakjes met mest of "mestkorfjes" met eventueel je mestkegels of korrels erin. En verleg je mest regelmatig op je potten, dit om de wortels niet te laten "focussen" op één punt. Ik gebruik in het najaar ook vooral vloeibare mest, tenzij er nog veel mest opligt die ik er in het begin van de zomer heb opgelegd.
@dennis ik gebruik om die reden mest met minder of zonder stikstof. Maar geef regelmatig toch nog iets met minder stikstof. Er wordt wss wel nog stikstof opgenomen, maar hier zijn van sommige bomen de bladeren al aan het vallen en dan denk ik ook inderdaad dat ze niet meer veel gaan groeien. Stikstof wordt toch vooral opgenomen bij groei? En waarom nog wortels gaan belasten met stikstof of verspillen als die niet opgenomen wordt?
Ik lees dit veel in verschillende artikelen dat de stikstofbehoefte minder is in de herfst, al kan dit ook een fabeltje zijn uit de "oudheid" net als wortelen goed voor de ogen zouden zijn... Dus het bovenstaande is gewoon een gedacht en kan hier ook totaal naast zitten