Tom Haest schreef : Als ik de buienradar mag geloven zal het vanavond niet regenen.
Als het enkele uren niet regen zullen ze wel iets opnemen zeker?
Als ik jouw reactie bekijk, trap, is het dus belangrijk dat de onderkant bemest van het blad word?
ja de mest "dringt binnen" via de huidmondjes. Goed en slechte momenten zijn wanneer de huidmondjes het meest open staan. Waarom goed en slecht...
goed omdat je mest dan optimaal in het blad terecht komt
slecht omdat bladmest ook belastend kan zijn (zoals bij de wortels, vooral door het zout erin). Je bladeren kunnen door teveel "bladmest" schade oplopen, sneller uitdrogen,... Dus mss wat opletten met "bladmesten" op zeer warme en/of winderige dagen. (heb ik getest met overdreven te gaan bladmesten, je kan effectief serieuze bladschade krijgen door bladmest)
Ik zie bladmest als een extra en/of als ik de wortels niet extra wil belasten. Er is zeker geen nood aan bladmest, en zeker bij gezonde planten zie je niet veel verschil als je bladmest of niet. Net zoals bij de mens, als je lichaam genoeg vitamine C opneemt door voeding heb je niks aan een vitamine C pil...
!!NA enkele warme groeidagen durf ik ook wel eens bladmesten omdat IK DENK de voedingstoffen zo terug sneller aan te vullen bij de plant