daadwerkelijk waterdicht moet je naar professionele systemen gaan met foutdetectie.
Gardena heeft tamelijk betrouwbare systemen, alleen zorgen dat je alles goed aansluit. Kost wat geld, maar eenmaal je het systeem hebt kosten drippers en sprinklertjes niet zo veel geld meer... Het basis systeem kost geld, uitbreiden niet zo veel... hier komt het op neer.
Je hebt regelbare drippers waarbij je de hoeveelheid water die er uit komt iedere watergeefbeurt kan regelen. Een sprinkler om de blaadjes zelf eens te bevochtigen... Het probleem is wel dat je niks apart kan gaan bedienen (een watergeefbeurt = drippers en sprinklers op hetzelfde moment). Wil je gaan apart bedienen --> kun je best naar een professioneel systeem overgaan(die gaan wel snel boven 1000 euro).
Of als je wat van elektronica en ict kent kun je die natuurlijk zelf gaan ontwerpen...
Ik gebruik zelf een systeem van gardena als ik van huis ben en had enkel wat in het begin problemen (omdat ik buisjes niet goed monteerde) maar ben hier zeer tevreden over! Bij afwezigheid staan sommige boompjes mss wel iets te vochtig, maar ze drogen tenminste niet uit.