Tom Haest schreef :
WimmelSan schreef : Ik heb mezelf tijden geleden al aangeleerd om mijn planten minimaal elke 2 dagen te nevelen en mijn bonsai nevel ik dagelijks met gekookt water (jaja, afgekoeld ).
Dan is het een kleine stap om HB101 toe te voegen, eens lezen wat het precies doet en waar het te verkrijgen is.
Wat is de reden van het water te koken?
Nog nooit gehoord dat dat gedaan word om te geven aan bomen.
Ik merkte bij het benevelen van mijn planten dat er na verloop van tijd witte aanslag overbleef, te weten kalk. Nu haalt koken niet het kalk uit het water maar toch heb ik er sindsdien geen last meer van. Let wel, het water in onze omgeving is erg kalkrijk, het maakt echt verschil waar je woont. Daarnaast raak je met het koken de chloordeeltjes kwijt welke in leidingwater zitten, dat is ook een voordeel.
Ik zet 's avonds mijn waterkoker aan en 's morgens nevel ik dat op mijn planten. Als het zo in de zomer in de ochtend alweer te zonnig is doe ik dat 's avonds. Feitelijk is het dus gebaseerd op mijn eigen ervaringen van planten nevelen etc.
Ik wil nog kijken of ik regenwater kan gaan opvangen hiervoor maar daar moet ik nog mee beginnen. Zal niet makkelijk zijn omdat mijn balkon volledig overdekt is.