Om deftig te gaan voeden zou je al een grote hoeveelheid koffiegruis moeten gebruiken, koffiegruis is ongeveer NPK 2 - 0,5 - 0,5. Je kan het volgens mij wel gebruiken als je thee gaat trekken van koffie?
.
Als extract moet het inderdaad te gebruiken zijn als je het zeer frequent gebruikt of het zeer geconcentreerd gaat maken. Het zou ook andere voordelen hebben dat dit veel ongedierte weg houdt... en katten! Daarvoor gebruik ik het
Ik gebruik het ook in combinatie met andere extracten (oa, look, lavendel, kruidnagel,...) om ongedierte weg te houden.
Om je plant volledige voeding te geven... denk ik dat dit wat moeilijk is. Combineren misschien? Ook weet ik niet wat het nadeel is als je dit in grote hoeveelheden gaat toepassen. Zeker als hier extract van gaat trekken komen er "grote" hoeveelheden cafeine vrij. Dus zou je moeten gaan testen of de soort plant dit goed verdraagt! Ik heb een artikel gelezen dat cafeine een goede invloed hebben op de groei van sommige planten. Al is dit gelezen en spreek ik niet uit ervaring!!!!
De ph van koffiegruis zou rond de 6 zijn.
Dit is wat ik ervan weet/denk... ik hoop je wat wijzer gemaakt te hebben hiermee.
En santé! geniet van je koffie