dsdevries schreef : Dea, wat voor mest gebruik jij eigenlijk? Ik ben best wel een beetje jaloers op jouw resultaten namelijk!
verschillend:
bomen in een redelijk ver stadium die niet al teveel (nieuwe) groei nodig hebben: biogold, vaste organische van DCM, Ecostyle met Rhizomax (= myccorhizae) of Asaf met redelijk gelijke NPK verhouding. In het najaar PK 10-10
jonge bomen die flink mogen groeien:
ook vaste organische maar dan met hoge N waarden. (van dezelfde merken). Vanaf einde zomer/begin najaar lage N waarden en eveneens PK 10-10.
Pas verpotte en/of restylede bomen (alleen de coniferen/dennen dan), eerste 2 weken alleen visemulsie als bladbemesting, zodra de groei erin zit, ga ik over op vaste organische, meestal biogold.
En voor alle pas verpotte bomen heb ik een vloeibaar goedje met wortelstimulator (mycccorhizae) eens in een grow-shop gehaald (weet het merk niet meer, zal vanavond eens checken)
en Timo:
"waarom moeilijk doen als een ander het kan?"
dit was een vraag (voornamelijk voor mezelf) en geen antwoord.
Ik ben dan ook niet afgestudeerd in scheikunde oid, dus ik vertrouw liever op mensen die dat veel beter kunnen dan ik (bovendien ben ik te lui om dat allemaal uit te vogelen).
Verder haal ik (mijn bomen) goede resultaten met de kant-en-klare voeding, dus vandaar dat ik zei:
waarom zou ik moeilijk moeten doen, als anderen met veel meer en betere kennis over samenstelling etc dat werk al voor me doen/hebben gedaan.
Geen aanstoot naar jou of anderen die wel graag experimenteren.