Sja, dat is altijd een kwestie van gevoel. Ik zou gewoon zodra je ziet dat je boom weer groeit vertoont beginnen met een lichte dosis. Hou je bonsai in de gaten. Gaat je boom harder groeien, kun je ietsje meer mest gaan geven. En zo bouw je langzaam op. Zodra je ook maar de minste tekenen van overbemesting ziet weet je dat je teveel gegeven heb en moet je weer wat verwijderen en gelijk ook goed spoelen door even goed water te geven. Zo zoek ik altijd een beetje tot hoever ik kan gaan. Belangrijk is wel dat je de boom goed in de gaten blijft houden en tekenen van overbemesting zo snel mogelijk herkent.
Let wel, je hoeft de grens niet op te zoeken. Als jij tevreden bent met de hoeveelheid groei die jouw boom vertoont en je ziet dat hij gewoon gezond is kan je natuurlijk gewoon lekker die hoeveelheid blijven geven. Zolang je hem maar niet structureel onderbemest, maar die kans is heel gering.
P.S. Ik durf dit advies aan jou te geven voor deze boom omdat ik zie dat deze op goede grond staat. Voor andere mensen met boompjes die op slechte grond als aarde staat is het natuurlijk een heel ander verhaal.