In wat voor soort grond heb je je Carmona staan?
Ik kan me vergissen natuurlijk, maar op de foto lijkt het alsof het om potgrond gaat en dat deze veel te vochtig is.
Zelf heb ik ook een Carmona welke eigenlijk best wel goed gaat.
Omdat ik zelf nog een beginner ben, steek ik eigenlijk altijd 5 minuten lang een tandenstoker in de grond voordat ik mijn plantjes water geef.
Wanneer je deze na 5 minuten uit de grond haalt, kan je aan de tandenstoker zien of je grond nog vochtig is.
Wanneer je de tandenstoker tegen je lippen aan houd, kan je voelen hoe vochtig de grond precies is.
Vooral omdat je het water via de onderkant van de schaal toedient, kan het soms erg lastig zijn om met je ogen te bepalen of de grond vochtig genoeg is of juist niet.
Het kan best zijn dat de bovenste laag van de grond helemaal droog is, maar dat de grond juist aan de onderkant van je schaal te vochtig is.
Misschien is het beter om er voor te zorgen dat het schaaltje juist NIET altijd gevuld is met water en dat je elke dag met een tandenstoker controleert of hij vochtig genoeg is of niet?
Je geeft aan dat het water de wortels niet raakt, maar je grond zuigt het water op waardoor het dus zo kan zijn dat het water de wortels wel raakt.
Of heb ik je hier verkeerd begrepen?
Mocht je het schaaltje altijd vol hebben staan met water ivbm de luchtvochtigheid, dan kan je er ook aan gaan denken om gewoon een kommetje met water in de zelfde ruimte neer te zetten.