Vandaag heb ik met de post een aantal zaden ontvangen die ik in een webshop besteld heb.
De volgende zaden heb ik besteld:
- bergmint, 20 zaden
- Acer buergerianum, 45 zaden
- Acer Palmatum, 25 zaden
- Juniperus, 50 zaden
- Pinus, 80 zaden
- wisteria, blauwe regen, 10 zaden
- Nandina, hemelse bamboe, 15 zaden
De volgende zaden heb ik ook al in zand geplaatst zoals de bijgevoegde beschrijving voorschrijft:
Acer Beurgerianum, Juniperus, Pinus, Wisteria en de nandina.
De zaden zijn geplaatst in een plastic bekertje met een bodempje zand van ong " cm, hierin de zaden en beetje vochtig gemaakt.
Alleen de acer staat in een bakje met apart deksel omdat deze vochtig gehouden moest worden en een aantal maanden zou duren voor dat ie opkomt.
De zaden zouden al een vorstperiode gehad hebben, er staat in de beschrijving bij dat de zaden die na 'enkele' weken niet ontkiemd zijn 2-4 weken in de vriezer geplaatst zouden moeten worden.
Nu ben ik op dit gebied ook een volkomen leek en ik ben niet eens zeker of ik deze beschrijving goed gevolgd heb.
Op de foto is te zien hoeveel van welke soort ik geplant heb, dus zeker niet alle zaden ineens gedaan.
Hebben jullie nog tips/ideeen om dit aan te pakken, graag zou ik een aantal zaden op een andere manier probreren om te zien wat beter werkt.
Ik weet dat het een aantal jaren duurt voor hier bonsai van gemaakt kan worden, dit is niet erg. Nog zat oefenmatriaal staan om ervaring op te doen