RonBraeken schreef :
dennisfranx schreef : Wat zit er tussen de hydrokorrels?
Zo te zien een hibiscus wat je daar hebt .
Mijn ervaring is dat het een sterke soort is.
Ik snap de hydrokorrels boven op niet helemaal je kunt niet zien of de grond waar de wortels in zitten te droog of te nat is ik zou die verwijderen en gewoon akadama, terramol of andere korrel structuur substraat gebruiken.
Verders met rust laten en laten herstellen
Ik zou geen mallsai kopen ik raad beginners aan om gewoon de uitverkoop hoekjes van tuincentra te doorzoeken om oefen planten te kopen heb ik ook gedaan en ontzettend veel van geleerd.
Waarom geen mallsai kopen? Qua kwaliteit of qua zelf niet kunnen laten opgroeien of ....
Wat versta je onder oefen planten?
Oefen planten zijn gewoon planten die je in tuincentrum koopt om de technieken op leren toe te passen en om te leren verpotten en verzorgen en het uitzoeken van een plant met potentie is al een opgave opzich!
Mallsai zijn veelal niet heel gezond hebben ingegroeid ijzerdraad lelijke snoei wonden en de takken op de verkeerde plaats slecht gevormd
en van daar uit word er vaak gestart met problemen wat voor frustratie en tegenvallers zorgt...
Ik zeg niet dat er niks van mallsai te maken is en dat er geen goede tussen zitten maar als je nog niet goed weet waar je op moet letten is het moeilijk de goede er uit te pikken
Dit is hoe ik er persoonlijk over denk hé u moet doen waar u zelf goed bij voelt en wat u wilt.