KobusKoops schreef :
Rowdy van os schreef :
KobusKoops schreef : Om de kansen te verhogen heb ik ook van verschillende leeftijden genomen. Half verhoute, verhoute ( schat zo een 2 jaar oud) en in verschillende substraat. Mos, FB, geel zand, en tuingrond. Een deel daarvan staat in de groeitunnel. Ik zal posten als ik met worteltjes heb, en in welk substraat dat dan gelukt is ( hoop ik lol)
En is het nog wat geworden?
Bij mij hadden ze al met een paar weken de hoop al gegeven helaas.
Dit jaar zal ik het opnieuw moeten proberen.
Heb daarvoor clonex voor aangeschaft
Het is alleen om te proberen of het werkt.
Zal Dit weekend een stek nemen en ergens in mei en juli.
Nee, heb het op allerlei manieren geprobeerd. Er was mij hier op het forum al verteld dat de kansen heel klein waren. Daarom heb ik het met meerdere Japanse esdoorn varianten geprobeerd. De knopjes kwamen allemaal uit, mooie blaadjes er aan. Maar na verloop van tijd vielen die er af. En geen enkel stekje had wortels. En ik had er echt veel. Ik waag mij er niet meer aan. Ik heb op geen enkele stek wortelstimulator gebruikt. Ik wens je veel succes.
Bedankt kobus.
Ik ga in ieder geval wel door met proberen
Vorig jaar heb ik de zelfde problemen ondervonden.
Bladeren komen mooi uit en dan sterft het
Heb nu een stek staan in mijn verwarmde propogator in pure akadama rond de 21 graden.
Andere had ik in een klein onverwarmde kas staan met clonex maar geen spuitbus gebruikt van clonex wat mijn fout is geweest
Alles beschimmeld.
Er zou toch een weg moeten zijn om die mooie dingen te kunnen stekken met goed resultaat.
Never give up